11 juli 2008

David vs Goliath

Jag satt nyss på balkongen och solade lite, då jag plötsligt öppnade ögonen och såg en geting sitta mellan benen på mig. "Där växer ingen nektar" var min första tanke, sen viftade jag iväg honom. Jag uppmärksammade snabbt hans irrationella och aggressiva beteende. Det var troligtvis en drogpåverkad geting. Han for omkring som en jävla missil fram och tillbaka så jag bestämde mig för att vidta en säkerhetsåtgärd och gå in igen. Jag stack ut mitt huvud för att bevaka honom lite försiktigt, getingar brukar ju bli less på att hänga på samma ställe mer än 2-3 min. Då och då knöt jag näven i en slags segergest för att jag trodde jag blivit av med honom. Men nej nej, han gömde sig bara för jävlas. Han verkade ha kommit för att stanna, så jag gick med bestämda steg in till köket och hämtade en gammal ÖP-tidning för att introducera honom för sportsidorna.

Jag ställde mig vid balkongdörren och väntade på att få ett bra läge. Efter tio minuters flaxande så satte han sig äntligen och började chilla på mattan. Då klippte jag till så hårt att sidorna med dödsannonserna nästan flög ut ur tidningen. Jag hoppade snabbt in igen utifall att jag missat honom och han skulle vilja hämnas. Men jag såg inget tecken på liv så jag gick försiktigt ut igen. Det oroväckande var att jag inte kunde hitta liket, så det fanns en risk att han satt och lurpassade i en blomma någonstans, redo för att sätta en tagg i röven på mig.

Jag satt med ena ögat öppet och försökte lapa lite sol, då jag efter ett tag såg jäveln krypa upp under golvbrädorna. En geting som försöker leka ninja och kamouflerar sig som en golvbräda. Inte i P's hus. Jag slog till igen med det som återstod av tidningen. Är han inte död nu så återkommer jag...

//P

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahah bra skrivet, du får ett vanligt möte med en geting att kännas som en actionroman med tom clancy.

ogillar också getingar, det e nog deras brummande som gör det, hade de varit helt tysta skulle de vara mer som flugor fast med en vass pigg i röven.

Anonym sa...

Hoppas han hemsöker dig!

Anonym sa...

Det är bra upp till kamp!!!