2 juli 2008

Det gula guldet

En grej jag funderar på varje gång jag är framme vid kassan på Hemköp och ser en lapp där det står att de förvarar saffran i kassan är, vem vill stjäla saffran? Finns det nån prestige i det? Okej, saffran är dyrt, men inte blir man väl rik på dom små påsarna som ligger bakom kassan heller?

Jag skulle vilja se en kille gå in med laddat vappen och rånarmössa och skrika "Ge mig saffran!". Kassörskan: "- Ta gärna kassan, bara du inte skjuter mig. Jag har för mycket att leva för. Jag jobbar på hemköp t.ex."
Rånaren: "- Nej, jag vill inte ha pengar. Ge mig saffran, frugan vill ha lussekatter fan!"

Vad är dealen med saffran?

//P

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHHAHAHAHA aa vad är krejjen med det, liksom? Ses på G3 om 40 min! (jag fick med mig några till också) :D

Anonym sa...

Som sagt; Dyrt och förvaras i små påsar som är lätta att stoppa i fickan :)
// Han som förstör