1 februari 2008

Gråhårig

Jag sitter just nu i Åsele. Det är lätt av Sveriges minsta hålor. Är på väg till Lycksele där min kära mor bor och har lite tid över eller rättare sagt 2 och en halv timme över innan nästa buss går. Alldeles nyss på min mp3-spelare hörde ja Britneys senaste låt 'Piece Of Me'. Då börja jag tänka på att Britney är rätt schysst på musik ändå hon verka inte tappat något och egentligen är så att media ljuger om nästan allt om henne. För hur sjutton kan man om man nu är så dekis som hon sägs vara producera så här bra låtar som 'Piece Of Me' och 'Gimme More'? Nu inser ja verkligen att tidningar ljuger på bra för att sälja lösnummer.

Igår kom ja hem från jobbet halv 4 och somnade direkt. Anledningen var att ja var ute dagen innan med P och Wille plus tre andra tjejer. Det var kul, i alla fall förfesten och efterfesten. Krogen, ja de var inte så lyckat förutom att man insåg varför man inte går ut på onsdagar längre. Sjukt att ja insåg hur självgod ja har blivit på sistone men va ska man göra när nästan allting man säger slår in?? Men på något sätt lyckas ja förmedla att ja inte är självgod av naturen och nästan allting ja säger i självgodhet är på skämt annars hade folk ledsnat på mig.

Igår när man vaknat efter två tupplurer så skumma ja igenom tv och såg reklam för Gynnings program igen och ja blir bara förbannad när ja ser den. Nu ska hon i nästa program bli nya Paris typ börjar spela in en skiva och med hennes röst på skiva lär många avlida. Jaja jag antar att ja blivit gammal och cynisk eller att folk börja inse va ja menar. Kanal 5 has lost it nu finns de inte många program kvar att titta på förutom "One Tree Hill" och "Jay Leno". Ja mena "Gossip Girl" funkar ju inte heller om man inte föddes för att bära trosor förstås.

Nej nu ska den här lilla jäkeln lägga upp lite bilder på bilddagboken och för att sen kolla på lite avsnitt av House. Ha en skön eftermiddag då klockan är 12.20 här i norr. För er som inte vet är ja i mitten av lappland nu.

//Clemme

3 kommentarer:

Bagarn sa...

smaken är ju som baken :P
jag förstår inte hur man kan gilla en låt där samma ord upprepas i nästan hela låten, tycker det blir lite tjatigt.. jag tror jag själv ska en egen låt och bara sjunga bröd tror det lätt skulle klättra på topp listorna i världen :D

Anonym sa...

Du gillar verkligen inte Gynning :) Jag kan instämma där, hon är inte världens trevligaste person att se, eller framförallt- höra på.. Sen är jag inte ett jättefan av Britney heller. Nej, det skulle inte röra mig i ryggen om de helt försvann från tv. Du kanske ska fundera ut ett bra koncept för att konkurera ut dem ur tv-rutan för gott? "I huvudet på Clemme" skulle kunna bli intressant.

Anonym sa...

Vänta lite, har jag missat nåt nu? Har P och Wille blivit tjejer?