20 februari 2008

Tidsbrist

Nu var det ett tag sen man skrev nåt här, men tiden är som ett timglas på ett sällskapsspel. Det rinner iväg fort som fan och man har inte tid över till nåt känns det som.

Var på en galen förfest i fredags hos Clemme. Tjugofem pers i en liten etta. Det borde ta död på debatten om hur man får in elefanter i baksätet på en personbil. Det kändes nästan som att man var på speed-dating för man ville prata med alla men tiden var inte tillräcklig. Vi skulle ha haft en äggklocka. Kul att träffa Josse igen också, det var ett bra tag sedan man sågs. När jag såg vad hon hade på sig så förstog jag vilken enorm klyfta det är mellan Sverige och England modemässigt. Vi har sockeplast, de har Gucci-tofflor med inbyggd iPod.

Krogen var, som oftast, inte alls lika kul. Det var nästan roligare att stå i kön in till tältet på stortorget än att faktiskt vara inne där. Det säger en hel del om Östersunds uteliv.

Vill bara kommentera Clemmes föregående inlägg också för det blev lite fel där. Jag sa inte att tjejerna blivit mer lössläppta här i stan, utan att det verkar vara svårt att hålla sig trogen nuförtiden. Det var inte riktat till ett kön bara. Vi har stött på hur många som helst som vi vet är upptagna, som strulat med andra. Det är trist. Hur ska man då kunna lita på någon?

//P

3 kommentarer:

Bagarn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bagarn sa...

mm jo sant jag pratade inte ens med hälften, vet inte vad som hände :P
Det var en grej men det kan vi ta en annan gång...

Anonym sa...

Jag instämmer helt. Understryker speciellt textens sista stycke.

/William C Andersson