27 februari 2008

Musik

Hej.

Ja då var de dags igen.
Tänkte prata om två ämnen. Börjar med musik.
Man brukar säga smaken är som baken men jag kan ärligt för mitt liv inte förstå vad som gör Lars Winnerbäck så himla stor???
Han har ingen vidare sångröst melodierna är som hämtat från barnvisor med lite dansbands texter influerat.

Nu kanske ja ska börja med att förklara varför jag starkt ogillar Lasse Winnerbäck.
Ja har alltid varit insnöat i rap,soul,r´nb låtar och jag tänkte utforska min rock sida inom mig.
Ja har alltid gillat vissa rocklåtar där jag funnit att ja diggar The Hives som lätt är den mest framgångsrika rock bandet från Sverige.
Ja menar man blir ju inte kallad världens bästa Liveband för inget.

Så ja tänkte vara öppen för all musik och inte slå lock för öronen för nån musik men efter lyssnat på winnerbäck på en festkväll så efter två minuter av någon winnerbäck låt hade ja kommit på 10 olika sätt ja kunde ta livet av mig själv. Ja frågade till och med mina kompisar om ja hoppar från Calles balkong om ja dör då för så dålig är han.
Han är en light variant av dansband. Ja nämnde de här för en kompis och han sa de fanns dem som var ännu värre till och exempel joakim thåström , kent, och de var nån mer ja inte kom på deras namn. Och de värsta var att han hade rätt ja hade hellre lyssnat på Carolas botox operationer än kent och thåströms låtar.
Om de är någon som gillar dessa band och läser denna blogg så säg inte till mig att winnerbäck är bra för att de är samma sak som att försöka övertyga mig att tortyr är bra för hälsan.
Låt de vara.

Ett annat ämne är något ja läste genom blondinbellas blogg igår.
Aftonbladet hade en artikel om våldet inom överklassen och de var intressant för att ja har samma tankar de fula som händer i övre klassen döljs väldigt lätt och därav vi inte sett så mkt hustru misshandel, våldtäkter och sådana otrevligheter. De är lätt för dem som har dem rätta kontakter att stoppa dem får journalister som kan skriva om de här fallen eftersom man som högt uppsatt kan sätta press på lokala chefsredaktörer men hjälp av utpressning av indragna annonser och så vidare.
Vad är de som säger att de är säkrare att bo på stureplan än i slummen ?
Skillnaden är att man döljer brotten på ett bättre sätt i överklassen och man har kommit så högt i näringslivet att man kan nästan göra va som helst i privatlivet utan att straffas.
En annan grej som ja tänkt på angående de här är om man muckar med mig så om ja känner kungen kan ja helt enkelt antyda honom att ja vill se den ja hatar död och han kan helt kall blodigt skjuta ner killen på öppen gata inför massor av publik kameror och allt media utan ens behöva åka till häktet. Förstår ni vilken makt våran kung har? De är rätt så ballt.

Kommer fortsätta på de här senare nu måste ja fortsätta jobba ha de bra så hörs vi på bloggen igen.

// Clemme

2 kommentarer:

Bagarn sa...

Det finns ju en som är lite värre än Winnerbäck... Eilert Pilarm... Om ni säger att han är bättre än Winnerbäck,då blir det bara Eilert på förfesterna framöver.. :P

Anonym sa...

En lightversion av dansband? Ja, det var ju dagens! Winnerbäck är riktigt bra, trots att man blir lite deppig av han ibland =) men hörru, han kör ju sin alldeles egna stil och texterna är bra :D jag håller hårt på honom, ska se han på yran till sommarn! =)