13 februari 2008

Steker på andra breddgrader

Så nu är resan bokad och klar! I sommar blir det hotel Pavlinia i Ayia Napa. Tydligen ett bra hotell för ungdomar, ett s.k. "festhotell". Jag är bara orolig för barnfamiljerna som är där, vågar de låta sitt barn bada i barnpoolen? Barnpoolen kommer med all säkerhet att användas som offentlig toalett på nätterna av överförfriskade norskar. Tack gode gud för klor, men hur mycket hjälper det egentligen?

Nu gäller det att komma i form till beachen 08. Hade tänkt att börja äta lite mer "sunt", appropå det, namnet på programmet "Du är vad du äter" är ganska missvisande ändå för sist jag kollade i spegeln så var jag inte en pizza. Ska börja träna fem ggr i veckan istället för fyra också. Fredagarna brukar falla bort i och med att benen är en jävligt tråkig muskelgrupp att träna, sen har man oftast andra planer då också, t.ex som att vila arslet på soffan.

Problemet med Friskis & Svettis är att musiken som spelas där gör en sjukt opepp. Jag är less på att bänkpressa till Kicki Danielsson och "Lugna Favoriter", eller lyfta skivstång till "Pappa jag kan inte få upp min kokosnöt". Har man tur så får man höra nån alternativ musik, t.ex norsk dödsmetal där sångaren brölar som en rabiessmittad pitbullterrier. Jag vet att ni tänker att jag kan gå och byta musik själv men har ni sett dem som tränar där (bortsett från pensionärerna) så skulle ni inte heller göra det. En vissa steroid-nissar ser ut att kunna knipsa av en lyktstolpe med hjälp av bara skinkmusklerna. Jag har funderat en del på varför de kraftiga MC-knuttarna som går på gymmet alltid tränar bänkpress? Den övningen tränar bröstmusklerna, varför inte använda löpbanden eller nåt liknande och få motion istället? De kanske vill ha fasta hängpattar, vad vet jag.

//P

Inga kommentarer: