11 februari 2008

Tankar med höga förväntningar.

Gammal och grå är precis va jag känner mig . Sitter hemma på söndagskväll och funderar på hur jag ska göra med allt egentligen. Och då menar jag livet och framtiden och tyvärr så måste jag meddela att i sommar blir nog sista kompisresan jag gör på några år. Då menar ja resa med polarna utomlands för att festa och umgås, för att sola har ja svårt att tro ja är i ett behov av, eller va säger ni?

Men tänkte börja med att klargöra en sak...

Jag fick en rolig kommentar på första inlägget jag gjorde, där jag påstod vara rädd för starka kvinnor. De kan ja inte påstå att de stämmer utan ja syftar på att Gynnings program verkar lika tomt som namnet på programmet. Okej då, den meningen snodde jag också från en kommentar men jag är nog less på allt inom de kommersiella tv världen. Nu för tiden så kollar jag bara på sport och musikprogram på teven och om de är något bra program jag vill titta på så fixar jag de på ett annat sätt. Det sociala i mitt liv har blivit handikappat tack vare msn och ja vet, jag sitter för mycket på de men de står mellan att sitta på msn eller gå ut i snön och rulla runt som en hund och hoppas man slipper att rulla i gul snö. Nu är jag inte så gammal att jag tycker antikrundan är ett vettigt program utan de jag säger är att programmen på teven nu för tiden är lika intressant och innehålls löst som ett cykelhjul utan ekrar.

Jag var på vm invigning och jag insåg efter sett alla länder passera på scenen att för dem riktigt okända åkarna så är de här deras stora chans att synas när dem går längs scenen, för utöver den paraden så struntar folket i dem. Under själva invigning så stod jag och P och jämförde vilka saker som är lika tråkigt som invigningen och jag kom fram till att ja sett målarfärg torka på ett hus och de var mer underhållande än invigningen medans P vidhöll att se cement torka innehåller mer action än de vi såg. Jag måste säga att ja är imponerad av östersund under VM att man lyckas hålla festnivån på samma nivå som innan VM är helt otroligt. Utelivet är dött till och med under VM och de är en bedrift i sig som ska hyllas eftersom de är ett svårslaget rekord.

I mars kommer Magnus Betnér hit till östersund och lita på att ja ska vara där och titta på honom uppträda för ja anser honom vara sveriges bästa komiker. Och kom nu inte med att Shan "the man" Atci är bättre för de är han inte alls. Han kör hela tiden samma stil, d.v.s. invandrar grejen bara att han i varje skämt ändrar på en liten detalj så de låter nytt.

Nej nu måste ja lägga mig, enligt rösten i mitt huvud som även säger att min säng trånar efter min rygg, så för att få tyst på den måste ja lägga mig och sova och försöka drömma om att de blir fredag kväll igen så ja är ledig och glad med en grogg i handen.

// Clemme

1 kommentar:

Anonym sa...

Men det var väl det värsta jag hört! Vi vet ju båda två att Shan äger! Tyst på dig nu =P