4 mars 2008

Ordbajs.

Nämen vilken fin tisdag de blev idag.

I torsdags var ja och wille ut en sväng tog en runda upp till körfältet drack lite nödraket (folle) sen gick ut med dem tre tjejer som hade "förfesten" om man kan säga de så på krogen. I början tänkte ja och wille roligaste på kvällen var att hitta till festen för wille eniro killen kunde inte ens hitta till rätt område och de är då ja börja undra om eniro är överskattat. Och då har vi inte ens kommit till Pontus som har en lokal sinne som en schizofren åsna och wille har svårt att läsa kartan. Tur att Aditro är kungligt mkt slappare och bättre jobb. Torsdagens utgång toppades dock av alla jäkla snygga studentskor som var ut då.
Synd att du däcka så tidigt Karin.


Men i alla fall på fredag morgon kl.7 åkte ja hem till lycksele och kom ihåg då att ja kom hem från utgången med wille klockan 2-3 på natten och ändå lyckades ja ta mig upp kl.6

Åkte hem och myste med familjen hela helgen vi gick på den Stora kända markaden i alla fall för dem som bor över hela lappland för dem är mkt folk som kommer till lycksele byn för att supa handla renkött på burk och lite Mirakulöst tvättmedel med mormors hemliga recept.

De ja gillar med lycksele är att ja inte blev känd för något eller sånt och de här tror ja gäller alla städer även östersund till viss del, för är man känd och man kommer hem för helgen då genast börja de tisslas och tasslas bakom folks rygg så de är helt bäst att vara totalt okänd och känd i den stad man bor i.

Tack för dem fina fyllesamtalen ja fick på lördags förresten.

Sen på söndagen åkte ja hem och ja tror fanimej att ja lyckats övertyga min mor att flytta ifrån lycksele nu men till vart kommer ja inte säga.


På måndag kom ja till jobbet och de var lite jobbigt att börja halv nio på morgonen men ja tog mig upp och superäckligt och trött som ja kände mig tog ja mig dit.

Och nu kommer min fråga. Kan alla väder gudar bestämma sig för om de ska vara vår eller vinter nu? På måndag var de vår och ja kände 5 månader kvar till ayia napa härligt härligt, samt ja fick lite sköna svar från en tjej som ska till ayia napa samtidigt som oss lika länge också och på samma hotell. Men i alla fall de var vår på måndag solen lyste fåglarna kunde tina upp sina vingar för att omedelbart krashlanda på gatan efter ha glömt hur man flyger men på tisdag var vi tillbaka istiden då ja för ett ögonblick tyckte såg en isbjörn på morgonen korsa en väg på väg till affären för att köpa lite mjölk till sin ungjävel.


Tisdagen inleddes med att ja jobbar stenhårt 5 timmar med att surfa lite på internet klaga på telefonisystemet, bestämma en resa i maj med jobbar kompisar och förstås göra lite jobb.

Sen kommer ja hem efter ha löst stereodosan mysteriet den är inte helt löst men snart så sitta på internet sen åka träna med pontus var de tänkt, men på vägen till gymmet Pontus måste glömt vilken väg han skulle ta till gymmet för en promenad på 10 min tog helt plötsligt 50 min innan han kom fram på gymmet så träningen gjordes till stora delar på egen hand.


Kom hem duscha ganska snabbt stack iväg till micke gärdin där han och mirja väntade på mig och vi väntade på tobbe också för att se gå på basket. Hur gick de på matchen då? Ja i börja spelade jämtland så dåligt att ja var faktiskt beredd att bjuda mirja inträde på krogen om hon skrek på domaren veta hut och andra barnförbjudna ord till exempel, eller Ja grät och fråga efter mamma för ja fundera vad ja har gjort för att förtjäna att se jämtland att bli utklassade på hemmaplan i ett derby.


Förresten ja såg Nordman på friskis& svettis eller ja tror de var nordman för de var lika ful skägg som han har och lika jobbig röst men han slår iaf Carola med hästlängder.


Tack för försöket Allihoppa att försöka få mig att gilla Lars Winnerbäck men chansen att få mig gilla Winnerbäck är som att prata med Stevie Wonder på med teckenspråk. Så ingen festdödar låtar vill ja höra på fester som Lars Winnerbäck plus alla andra smörsångare. Tack på förhand.

Ingen jävla smörsångare vill ja inte höra som de där va heter han shauwn wyane eller något som har den där smörsången no you hang up. Så kass att min mormor skulle vilja bussa sina torpet rullator kille på shauwn. När ja hörde låten började ja undra när kommer musikindustrin införa lagar mot dåliga låtar eller om westlife/backstreet boys allvarligt ska göra comeback med sin 1995 års frillor med mitt bena som skulle kunna få autoban att se för jävla krokig ut.

Nu lägger ja upp lite bilder från helgen med familjen och ja rekommenderar en låt till er alla.

Jason Mraz - Geek in the pink .

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA! Matchen sög, jag är fett besviken. :( Men ja, jag är ändå glad jag inte gick för jag vann vadet! Och ja, jag är glad jag inte skrek, alla var så sur så hade nog blivit festligt utslängd...

Anonym sa...

Matchen var verkligen inte bra från jämtlands sida. kan känna att jag är glad att jag inte betalade för att se den, läste i öp nu i morse Adnan är verkligen inte nöjd med tränar staben. Om inte en tränare vågar säga vad proffsen ska göra borde man nog tänka på att kanske skaffa sig ett annat jobb. Kanske har fel men...

Anonym sa...

anledningen lilla clemme till att jag aldrig kommenterar är att dina bloggar är så sörens långa o jag har dålig me tid att läsa hela.. o har man inte läst hela känns de fjöntigt att kommentera.. men okej nu så premiär för mig.. vänta dig kommentarer i framtiden;)