10 mars 2008

Måndagsförändring

Hej

Nu sitter man här på den nya stället med jobbet uppe på stadsdel norr hamna i ett nytt bord med bara tjejer inte så att man klagar direkt.

Helgen föregicks av att ja försökte kurera mig genom att sova mkt och klä mig varmt och svettas så mkt möjligt utan behöva dricka te och sånt shit. de gick sådär känner mig bättre nu men de hade nog varit ännu bättre om ja inte hade gått ut med mina vänner i fredags och spelat bowling där ja för övrigt vann med 2 poängs marginal. Men som man säger bagarn "när skjuter ingen hare" så ja vann bowling fare and square.
På lördagen hälsade ja på Mirja när hon fyllde år med hennes förfest där ja och tre till var nyktra.
Ja va ska man säga Calle killen är ju stjärna klantig som fan som slår håll på en skåpslucka hos mirja men va har han ångest får han fanimej skylla sig själv om handen är öm. Annars var de en trevligt kväll.

Söndagen gick mest åt att handla och tvätta kläder och titta på tv samt lägga upp bilder på bilddagboken.
Ja har funderat en hel del och kom fram till att ja faktiskt är förbannad inombords på två saker. De ena är för personligt för att skriva här på bloggen men de andra är att ja känner mig så efter när man tänker efter va folk i min ålder gör nu för tiden. Antingen är dem ute och reser eller så har dem börjat plugga i någon annan stad. De finns även dem som har skaffat barn och egna hus som en liten familj och då sitter man i sin lilla etta och funderar på va fan har man åstakommit själv?
Okej ja vet ja klarade ett av mina livsmål som ja satte upp när ja var 14 att flytta hemifrån innan ja fyllde 20 och de lyckades ja nästan med ja flyttade 16 dagar efter ja fyllde 20 och de känns fortfarande riktigt skönt måste ja säga för de finns folk som bor hemma när dem nästan är 30 år. För dem som har flyttat hemifrån förstår va ja menar att man automatiskt växer upp när man blir tvungen att ta hand om sig själv och allting i hushållet. Man mognar där uppe och förstår va som viktigt och va som inte är viktigt.

De som stör mig också när ja tänker va fan har ja lyckats med som dem andra inte redan gjort är när folk som säger de är okej man behöver inte veta redan vad man ska bli och bla bla bla.
Ja hatar den sortens medlidande på de sättet för man vet att de beror endast på en själv om man ska bli något lyckas och för att man kan inte bli sur på dem som har medlidandet heller eftersom man vet att dem försöker bara vara snäll. Frusterande helt enkelt.
Men samtidigt har ja inte suget att resa till thailand på januari månad bara för att de är vinter här och de är billigt och mkt sol i thailand. Jag har inte heller lust att resa runt världen heller utan de ja vill är se fotboll i england och resa till usa och de ska ja lyckas med innan ja börja plugga. Vilket kommer bli något inom juridik och någon stad söderut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ohja och vilken ångest han har även.. Men han ska fixa det och så har han bett om förlåt.. typ tusen gånger så det är rätt lungt

Men jag säger såhär: Nästa fest blir hos Carl ;)