18 mars 2008

Oturen förföljer mig

Idag kom jag för sent till jobbet, igen. Det börjar bli en ful ovana nu. Egentligen har jag bara mig själv att skylla, men det tänker jag inte göra. Jag tänker skylla på annat. Hemnyckeln försvann helt plötsligt när jag skulle springa iväg till bussen idag. Jag hade lagt fram den men när jag tittade bort så fick den ben och gick och gömde sig. En annan gång kom jag sent för att jag fick tandkräm i ena ögat. Vad är oddsen för att det händer egentligen?

Det sjukaste var när jag missade bussen för att en dvärg (förlåt, kortväxt person) i Valla var ut och rastade sina hundar. Jag kom utfarandes med benen på ryggen och så blev hundarna upphetsade och trasslade in mig i kopplet. En minut senare såg jag hjälplöst på när bussen rullade förbi.

Jag har otur, det är vad jag vill ha sagt.

//P

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alltid någon som sover över hos mig o stänger av MINA väckarklockor;) hehe...Rajt..

Anonym sa...

*hahahahahaha* Du är verkligen inte bra på att ta dig till jobbet du!

Om oss sa...

Haha! Vi har samma problem, Tina.