19 mars 2008

Musik shit.

Hmm.

Ja de var de snart dags för påsk och då ska jag hem till familjen. Jag bruka inte gå ut på påsk helgen eller jul helgen så de kommer inte ske detta år med.

Och så var de här med musik artister och schlager som pågått under dessa veckor som gjort att man inte kunde kolla på tv på lördagar utan att vilja ta livet av sig.

En tisdag kväll när ja väntade på fotbollsprogrammet Euro goals satt ja vid datorn och lät teven va på i bakgrunden så var de melodifestivalen och ja tänkte att de kan inte vara så dåligt som ja sagt tidigare och de är sant ja hade fel.

De var inte lika dåligt som ja först sa de till och med var värre, ärligt talat de var som att bli pinkad av hund på huvudet. Efter 15 sek av varje låt satte ja på mute för att överleva kvällen den enda ja faktiskt kunde se klart var frida men den låten var dålig men ändå bäst i startfältet.

När ja var åre så var finalen igång och de tragiska i de hela var att frukke hela tiden nämnde att han ville se finalen och vi ville kutta honom varje gång han nämnde schlager, sen på kvällen när vi börja dricka så kom Stina (Pontus kusin) förbi plus några till dem och sa perelli vann allting och de enda ja förknippa hennes namn med var tjejen som vars bröst växte under tv sändning för tre år sen.

Konstigt nog förstod inte Stina va ja mena.
Hörde Nordman idag när ja på ica och förstod hur illa ute han var som artist om man måste ställa upp på melodifestivalen igen. Och själva låten som spelades på ica var lika bra som sur mjölk till flingor.

Sen har vi Björn Gustavsson som ja inte fattar varför alla gillar. Visst han är halvskön men drar inga nya skämt eller bra skämt förutom en sak. De var när han sa carina berg var de positiva i hasch för de är sant man måste ta hasch om man ska tycka om henne.
Att påstå att han är bäst i sverige inom ståuppkomiker är inte kunnig eftersom allt som han gjort har redan robert gustafsson gjort. Så de han gör återuppfinner hjulet med ett snyggt ansikte. Men va faan folk kommer glömma honom om 3 månader så de spelar inte så stor roll om han får leka stor kändis nu .

De enda ja stör mig är hypen runt allt nytt som ändå inte är nytt.

Ha en trevlig påsk nu så återkommer ja efter påsk med en recension ja läste om Lars Winnerbäck. Jag tror ni kommer gilla den faktiskt.
Okej turner byt bakgrundsdesign.

// Clemme

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer aldrig att ske, o jag vet att du ryser som hyenan i Lejonkungen nu när jag säger detta: GÅSAFAN!!!

Anonym sa...

Du är så negativ Clemeeeent! Nu höll jag på att dra jämförelser om vad vi har pratat om idag, men då kommer jag väl sabba ditt nästa inlägg, så jag ska vara snäll och strunta i det ;P