17 juni 2008

Majsens bestraffning av jorden är obefogat

Nu är finvädret på väg tillbaks igen. Ett kärt återseende, minst sagt. Idag har jag huserat på Willes balkong och stekt i solen, sen handlade jag lite på stan. Nackdelen med att gå omkring med flera påsar på stan är att när man går in i vissa butiker så får försäljarna ribba för dem tänker att "har han redan handlat så mycket så varför sluta nu?".

Sedan träffade jag Carl för lite afterwork på News. Det är lika sant som det är sagt. Av mig. Den här stan är död. Knappt en enda kotte är ute även fast förutsättningarna inte kunde vara bätte. Visst, det är måndag idag. Men finns det nån regel som säger att man bör ha tråkigt alla dagar förutom helgerna? Vad hände med spontaniteten? För att återgå till Wille. Vi tittade på EM igår och varvade det tråkiga spelet (som påminde mig om Tandsbyns P14s reservlags passningsspel) med lite öl och popcorn. Popcorn är en gammal fiende till mig för det gör en sjuk.

Popcorn är värre än att dela läppsyl med en herpessmittad för man löper en ännu större risk att insjukna. Om det lilla fröet i popcornet fastnar i gommen så är du körd. Inte nog med att man sitter i 90 minuter på biografen och försöker ta bort det med tungan så har det lämnat sina spår även om det lossnar. Det börjar klia och jävlas i halsen. Det kanske låter sjukt men både Wille och Anders har kommit till mig och sagt att jag har rätt för de har själv varit med om samma sak. Tänkte bara ge er en heads up för popcorn, det är fan inte att leka med.

//P

2 kommentarer:

Om oss sa...

härligt men en sak har glömt ? de är faktiskt tisdag:P

Bagarn sa...

Nej fan popcorn borde utrotas. Chips to the people!!!!