23 juni 2008

Skvaller är hela jordens underhållning

Halloj är de sånt man säger.
Ännu en måndag då allting borde suga men nu känns de faktiskt okej. Kan ju bero på att ja har typ sovit till klockan 3 och varit ledig hela dagen.
Är typ sjuk nu eller jävligt förskyld så ja lär inte jobba imorron av hygieniska skäl eftersom kunderna lär inte uppskatta man nyser eller hostar i maten.

Jag har insett att Sveriges största hobby är inte någon sport eller samla frimärken samt festa utan de är faktiskt SKVALLER. Spelar ingen roll hur många av er som läser denna blogg och säger ja skvallrar inte, ni kan inte ens lura er själva där.
För några veckor sen skrev ja ett inlägg som blev jäkligt omdebatterad bland blev folket på stan och visst de är kul att få uppmärksamhet, men att de skulle ske bekostnad av andra är dumt.
Okej nu får dem faktiskt skylla sig själv i och med dem kommenterade de med sina namn, men poängen är att varje liten chans folk får att prata om någon bakom ryggen gör dem med ett leende på läpparna eller avsky i ansiktet.
Och de värsta är ju jobbskvaller och de kan ja ärligt säga de står ja över.
Är de något ja hatar så är de jobbskvaller och massmejl.
Visst man kan prata med polarna senare om folk men jobbskvaller de är väldigt onödigt eftersom de kan slå tillbaka på en fortare än du kan ana.

Ja kan berätta de hände mig när ja flytta till Lycksele, och ja spelade min första match. Ja undrade sen vem som skrek på läktaren och en kille svara de hans mamma och ja sa okej då vet ja för att lära olika saker funkade i byn. Sen slog de tillbaka till mig eftersom ja skulle bli uttagen till a-laget men eftersom killen vars mamma som skrek på läktaren var tränarens fru så blev ja inte uttagen och de tyckte jag var väldigt konstigt innan ja visste om de.
Då visade de sig att Sonen hade förvrängt de ja sa till sin mor genom att säga till henne att ja sagt att vem är den feta kossan som gapar på läktarn? Ni kan förstå hur dem tänker och hur de låter när jag förolämpa tränarens fru efter första matchen. Men de kom som sagt tillbaka till mig och ja bad om ursäkt och de ströks då över då hon tyckte de var starkt gjort av mig, fast egentligen ja inte gjort något fel.

Men ja lärde mig en viktigt läxa och de är inte skvallra på jobbet eller i en liten by om du inte litar fullständigt på den personen inte kommer säga något till någon.
Ta lärdom och håll igen ibland va ni tänker på om de inte är något positivt.

//Clemme

3 kommentarer:

Anonym sa...

Äh gå och jobba med dig sluta vara så mesig.. Man kan jobba fast man förskyld, tro mig jag vet.. ;)
Och det där med skvaller jo du ska bara veta hur det låter då det är kyrk kaffe.. :P


//Baker

Om oss sa...

du om någon vet hur de hygeniskt de är med hosta och nysande när man jobbar med mat branschen.
de lär inte bli populärt och bättre ta ett säkert steg istället.

Anonym sa...

Fan Clement. Var snäll och använd punkt när du skriver.