22 maj 2008

Panikartad otursdag.

Ledsen att den här texten inte blir rolig men ja är deppig som få.
Bostadsbrist i östersund. Okej hur rimligt är de egentligen när stan känns tömd??
Man ska inte gnälla men nog måste ni erkänna ni som gått ut i östersund att utelivet suger verkligen nu. De känns på något sätt dem roliga festpersoner har gått ide på privat fester eller stuckigt någonstans som känns ännu ballare än östersund?? Eller är de så alla pluggar helt enkelt vad vet ja.
De ja vill komma till är ja känner mig helt nere nu ingenting vill sig fungera. Ja är inne i en mkt mkt tung period där ingenting fungerar som de skall och ja får motgång efter motgång på mig.

De var meningen att alla timanställda skulle vara ledig hela maj, för att sedan få sommarjobba på aditro. De var ett löfte dem gav oss men självklart förra veckan ringde min teamledare och sa de fanns inget jobb för mig i sommar och vips hade ja tackat nej till ett annat som visserligen sög men bra betalt ändå. Så sedan en vecka tillbaka har ja varit arbetslös tills idag då ja fick ett nytt jobb och de sjuka är när ja verkligen anstränger mig själv typ cirka 2-3 dagar så löser de ofta sig. Så nu har ja ett nytt jobb vart tänker ja inte säga men de får duga över sommaren. Men självklart var samtalet efter de mycket mindre trevligt och resulterade att ja helt enkelt är bostadslös i slutet av juli och ja måste på något sätt lösa de hela innan dess och med denna bostadsbrist i denna stad så lär de inte bli lätt . Önska mig lycka till.
så ni förstår hur stor bostadsbrist de är i stan, en lägenhet i stan hade 800 ansökningar de talar för sig självt. Den som lever får se helt enkelt, vi hörs snart igen.

//Clemme

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur går det med lägenhetssökandet?=)