29 maj 2008

Befrielser

Ja måste be om ursäkt att de tagit sån tid mellan bloggarna.
För de första så att P inte bloggat kan inte ens gud svara på varför inte han har gjort de än.
Själv har ja haft stora personliga problem som ännu inte är lösta därför.

Nu kan jag säga sommaren är här till och med i Östersund. Vissa av mina polare är nere i Sveriges medelpunkt och ska se Bandet Kiss live. Medans för mig väntar en till synes händelselös helg i östersund, där de ska improviseras rätt mkt. Värmen slår tydligen stora rekord där nere Turner är tydligen redan solbränd innan hon glider iväg till bulgarien, och andra som min styvfar som ja skulle kalla honom Beo är redan solbränd och han bor i Östersund.
Så gå ut och njut av vädret och när regnet tvingar er inomhus så läs mig blogg så blir ni glad igen.

Snart är de dags att sitta framför teven med en Sverige tröja och hoppas Gråskallen som han kallas leder sverige till en kvartsfinal och ja hoppas verkligen och tror de kan ske att holland vinner Em-guld. För holland är faktiskt ett mindre land än oss och lyckas oftast bättre men ändå säger folk vi ska vara stolta över kvartsfinalplatsen för vi är så litet land. Det stör mig för Gråskallen är inte en bra matchcoach eller han kan vara de när han vågar men han är oftast för feg.

Alla som håller på med någon sport exempelvis basket cricket hästar hockey vet va ja menar när man säger en riktigt bra coach är när han är en suverän matchcoach. Analytiker är väl duktiga på sitt sätt men dem har ju också spenderat i timmar förberett och därmed gjort något som många andra kan. De är dem som kan se en sak ske och på direkten kan ändra de till sin fördel genom ett byte eller taktiskt drag.
Därför kommer ja aldrig kunna erkänna Lars Lagerbäck, Rafael Benitez till en världscoach och för att inte bara för att håna P här så säger ja också Claudio Ranieri.
En av världens bästa match coach för att ge exempel är José Mourinho Alex Ferguson Marcelo Lippi.

Sorry att de blev lite fotboll på slutet men de är klart kan ju vara bara för att jag idag har börjat spela fotboll igen efter 8 månaders uppehåll och min kondition var därefter mkt fantastiskt som ni förstår, men hör och häpna hur trött ja än var hängde ja med i tempot konstigt nog. De är ett dåligt betyg åt laget så ge mig 5 träningar så kommer ja vara en av dem bättre i laget.
Nu är de dags att sova innan de är dags att gå till jobbet imorrn. Bara så ni vet har ja bytt jobb nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skickar du Resorben med posten? hihi.. Har faktiskt aldrig provat, men kycklingmamma som man är så har jag lovat att skriva ut packlista åt Jonnis oxå o han vill ha med resorb, därav tillägget haha.. Nu ska jag skriva ut biljett o packlista, sen ska jag ut o pressa igen;)