19 april 2008

Barnvaktsdagen

Sitter här och funderar.

Tänker igenom saker och ting , vilket är lätt hänt när man är barnvakt åt två stycken samtidigt.
Jag avskyr att vara barnvakt för att mina systrar är inte självgående vilket skulle passat ha mig utmärkt utan att ja måste faktiskt agera som en förälder och vara ansvarsfull. Om de är något som ja inte är så är de ansvarsfull eller hur? Så de blir en kulturkrock. Eftersom mina illbattlingar fyllde år hela 11 år, förförra veckan så har ja köpt lite presenter bjudit dem på pizza och hyrt film för att dem skulle ha de bra ikväll. Nu sitter ja här klockan 01 och precis fått dem att lägga sig eller nu ljuger ja igen ja håller på att få dem att lägga sig, insåg också fyfan va jobbig jag måste varit som ung. Konstigt att min morsa inte dödade mig de måste krävt en oerhört kärlek för mig för att stå ut med allt jag har gjort genom åren.

Man bruka säga en mors kärlek till sitt barn är de starkaste som finns de är nu ja förstår hur stark den är när man väl har flyttat hemifrån. Nu ska ja inte gnälla på syrrorna alltför mkt ja är inte gudsbarn nu när ja har blivit vuxen eller ja ser ut som Guds gåva till jorden men ja är inte alltid så snäll som ja kan låta.
Nu älskar ja min familj eftersom dem är precis lika knäppa som jag.

Nä nu är de dags för att titta på Jay Leno ni får ha en bra helg.

//Clemme

Inga kommentarer: