1 april 2008

Winnerbäck såsom han lever och dör.

Taget från aftonbladet

Magasinredaktören bad mig tjuvkika i S kommande nummer där en rätt fet och väldigt spännande allsvensk spelarenkät presenteras.
Jag läste med stigande glädje fram till sidan 32, där resultatet av spelarnas musiksmak avhandlas.
129 lirare svarade, här är favoritartiserna:
1. Lars Winnerbäck – 9 procent.2. Bruce Springsteen, Michael Jackson, Justin Timberlake, U2 – 3 procent.

Döm därför om min förvåning när min egen tidnings vanligtvis läsvärda musikkrönikör Markus Larsson ombeds analysera resultatet:– Att världens bästa artist, Bruce Springsteen är med på listan känns bra, men att han ligger tvåa bakom Lars Winnerbäck är en fullständig katastrof (…) Hade de allsvenska spelarna uppskattat något bättre, mer kreativt och nyskapande, så hade de spelat fotboll på samma sätt och då hade det gått bättre.


Folkets röster här nedanför.

Winnerbäck är den mest överskattade svenska artisten de senaste 10 åren.. att han ligger före the Boss ÄR ett hån Allstå.

Lars Winnerbäck. Han sjunger okej, hans texter är okej, hela han andas okejhet. Vad är fantastiskt med honom? Absolut ingenting. Jag har sett Lasse live. Jag har sett Bruce live. Jag tror inte någon med huvudet på det rätta stället kan ifrågasätta klasskillnaden dem emellan. Bruce är en legend. Bruce fyller Ullevi.
Lasse fyller...Skansen.

Ingen överraskning att winnerbäck toppar. det är ju en allmänt vedertagen sanning att fotbollsspelare inte har någon vidare musiksmak... och tydligen inte fotbollsbloggare heller. markus larsson har helt rätt. att winnerbäcks två bästa låtar är covers säger väl en hel del...

finns fler mer såna kommentarer men de kändes drygt att ta fram alla för då hade de varit rena uppsatsen i litteratur D om hur som man "artist" kan göra förgöra folks öron. //Clemme

Inga kommentarer: