1 april 2008

Kändisar eller "kändisar"

Nämen ser man på de blir två blogginlägg idag.
Om ni vill se den andra så ligger den strax under den här.

Idag kände ja mig stolt när ja kom till jobbet för efter 10 min var ja less så att ja myglade som faan i cirka 55 min sen gick ja till chefen och sa att jag hade ingen motivation och tänker sluta här.
I mitt avtal har ja rätt att bryta de när som helst så de var helt enkelt för mig att packa gå sen.
härligt härligt. Min chef är en skön tjej från Frösön japp de är Kajsa Gustafsson från Frösön/Aditro så alla ni vet att hon är schysst som faan.

Sen kom ja hem och insåg att ja är en av historiens lataste personer för ja har ligger i sängen nu kl. 19.30 och fortfarande har ja inte gjort ett piss förutom sovit och ätit.

En sak ja funderade på är kändisar. Kollade på en intervju med Petter Karlsson en författare som har skrivit en bok om Zlatan Ibrahimovic. Intervjun finns på denna länk men den är 25 min lång så ja vet inte om ni orkar se den http://svt.se/play?a=833808 men här är den iaf om ni vill se den själv.
Iaf så tänkte ja på de han sa och börja reflektera över vad är en kändis och varför finns dem ens?
Kan de vara människor med särskilda talanger som genom hårt jobb lyckats ta sig fram? Är dem lyckligt lottade människor som har gott ställt eller är de vanliga människor vars stora förmåga är att säga dumma saker vid fel tillfälle och ändå få fett betalt?? Tänker då först och främst på Carolina Gynning och Alexander Schulman. Jag kommer reflektera mer på de i kommande inlägg.

Då har vi ändå kvar stureplansprofilerna vars stora mål i livet är att bli full på kaviar och skumpa. Eller vänta nu, nu är ja helt ute och vimsar här förra året var de faktiskt öl som var inne. Nu vet ja inte va som är inne eftersom ja blev utslängd från spy bar i slutet av förra året för att den tjej ja var med inte ville ha grupp sex med Ericssons VD söner. De är ju så de är på stureplan tjejerna får gratis sprit , drinkar och förväntas oftast att ge en gentjänst men om tjejerna säger nej och killen inte lyssnar då är de så att eftersom dem är ett fint folk, så kommer dem självklart undan med våldtäkt eftersom dem har dem rätta kontakterna.
Bara för två veckor sen blev en tjej våldtagen på stureplanskrog inne på toaletten.
Man kan säga att de är som Top model där flera kandiderar för att bli nummer 1 men skillnaden i top model är de faktiskt ett yrke och på stureplan handla de om att killarnas sällskap med pappas gamla skogsmiljoner.
Nu drar ja inte alla över en kam utan självklart finns de dem som bara är där för att visa sin senaste dolce gabbana skjorta & skor eller va fan dem där märkerna heter.

Äh nu är de bäst att ja sluta skriva innan ni hinner tappa intresset men kom ihåg de finns en baktanke om varje grej vi driver med stureplans stilen. Därav namnet på bloggen.

// Clemme

Inga kommentarer: