28 april 2008

Måndagsmys på högsta nivå

Sitter här glad på måndagskvällen som har varit ruggit skön.
Ja somnade inte förrän 5-6 på morgonen så ja hann läsa tidningen innan ja somna och sen när ja vakna till ordentligt hade klockan hunnit bli 14.30. De är nu ja har insett att ja vänt på dygnet precis som Bagarn som jobbar natt. Och döm min förvåning när ja tänkte gå på affärn och köpa ketchup när ja möter Bagarn i trapphusgången. Så istället för att gå hem till mitt stökiga hem så tvingar ja med honom på en promenad som blir längre än ja tänkte de vill säga runt hela Frösöberget.
Hela promenade med att handla tog över en timme helt sjuk och de konstiga i de hela är att ja inte blev trött som man bruka bli man gör aktivitet utan att rört på sig på ett bra tag. Så på de hela är stolt och glad ja har tränat samt lagat mat och umgåtts med Bagarn.

Ni som har bilddagboken har sett gårdagens löjliga rubrik med tyskt tåg krockar med ett får och ja kan fortfarande inte släppa bää ljuden i tågtunneln. Töntigt men roligt.
Sen har ja varit duktigt och lärt mig uttala de är lugnt på skånska. Ja ringde turner och uttalade mig för henne och hon sa de är korrekt uttal också. Nu är de fritt fram för mig att flytta till Skåne utan att kännas bortgjord.

Pratat med en skåne bo och försökt skryta om jämtland för henne på, msn hon ska faktiskt komma till Åre i vinter men de är inte lätt att hitta något positivt med att bo eller besöka Östersund så att hon ska våga sig hit. Har ni förslag skriv de i kommentar. Enda positiva ja kommit på är snö på vinter plus off course självklart mig, men inget annat har ja kommit på.

Nä nu ska ja spela lite dator innan de är dags för CSI Miami och Jay Leno. Grabben har en liten kärlek till kriminal serie och böcker. Ja just ja har hittat en enda person som inte gillar CSI och de är alldeles sjukt hur man inte kan gilla tänkande serier. Tyvärr är han min bloggpartner med, så vi får tala honom till rätta.

//Clemme

3 kommentarer:

Bagarn sa...

Aa vi var duktiga igår :D

Om oss sa...

CSI är ju skittrist. Tacka vet jag Arkiv X.

Anonym sa...

Jag sa aldrig att det var korrekt uttalat, men jag förstod vad du sa andra gången, haha.. =)